Tuesday, April 3, 2007

war and brandy

Solen skiner och vi med den.
I alla fall min nasa. Om det beror pa enbart stark sol, eller om den lokala plum brandyn har nagot med det att gora ar olkart.

Hur som helst ar det helt vansinnigt att sitta pa en fest med folk som ar lika gamla som jag, eller yngre och hora dem beratta om NATO-bombningar. Om att de har sett fyra krig. Saker som jag inte ens kan relatera till. Otorligt fascinerande att fa hora den serbiska sidan komma till tals for en gangs skull.
Och sen mer plum brandy...

Parkliv och marknad rader bot pa det mesta. Tyvarr inte mat dock. Serbien ar inte pardise for icke-kott atare. Otroligt komplicerat. Tydligen gar det inte at tgora mackor utan at tlagga kott pa dem. I gar natt stod jag hungrig och lite frusen utanfor ett hal-i-vaggen-kebabstalle och forsokte overtyga mannen pa andra sidan om att lagga sallad (fanns snett framfor honom) i ett brod (fanns aningen till vanster om honom) och ge till MIG (fanns rakt framfor honom, med pengar i naven).
Icke!
For att fodan ska fa passera ut gneom hans hemliga lilla bas maste det tydligen ligga kadaver pa det. Trakigt.

Kattis har tyvarr akt hem till Bukarest for att ta emot Jacke te boyfriend. Hon klarade av Belgrad pa samma galanta satt som hon antagligen tar sig an alla stader: hon drack ol och kopte skor. Trivsamt.

Ikvall drar vi till Sarajevo.
Spannande.

No comments: